کد خبر: ۱۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

ادامه گمانه زنی‌ها برای تصدی استانداری فارس 

 بعد از انتخاب رئیس‌جمهور و تعیین هیات وزیران اکنون نوبت به گمانه‌زنی انتخاب استانداران رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بعد از انتخاب رئیس‌جمهور و تعیین هیأت وزیران اکنون نوبت به گمانه‌زنی انتخاب استانداران رسیده است و این گمانه زنی‌ها در استان پهناوری چون فارس شکل جدی به خود گرفته است و عده‌ای را به تکاپو برای مطرح‌شدن نامشان واداشته است تا اگر به پست استانداری نرسیدند معاونت و یا پست مدیرکلی مهمی را در استان اشغال کنند.

از این رو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در فارس دست به کار شده و با بررسی‌های مختلفی که انجام داده است، بر اساس نامه منتشر در فضای مجازی به ۵ گزینه نهایی رسیده‌اند که شامل سید عبدالرزاق موسوی، حیدر اسکندرپور، عبدالرضا قاسم‌پور، یدالله رحمانی و اکبر امیری می‌شود.

ادامه گمانه زنی‌ها برای تصدی استانداری فارس 

نکته مهمی که به تعدد این اسامی و حتی اعتبارنامه فوق نیز داشته وارد می‌کند در ادامه این اطلاعیه مهم ستاد انتخاباتی فارس پزشکیان نیز تکرار شده است که سایر لیست‌های منتشر شده به نام ستاد مرکزی و مردمی پزشکیان فاقد اعتبار است و این یعنی به معنای تشتت زیاد در فضای سیاسی منتج به انتخاب استاندار فارس است.

اما با این وجود نباید به این لیست دیگر اسامی خوش‌بین بود هرچند که سهم‌خواهی‌های ستاد انتخاباتی استان‌ها نیز جای خود دارد؛ اما تجربه شورای راهبردی به ریاست محمدجواد ظریف نشان داد که نباید امید چندانی به این لیست و اسامی داشت خصوصاً اینکه شورای راهبردی به ریاست وزیر امور خارجه اسبق نیز سه گزینه را برای به دست گرفتن استانداری فارس پیشنهاد داده بوده است.

اما با این وجود باید به دو منبع قدرت دیگر در فارس اشاره کرد که هنوز اظهارنظر رسمی نکرده و حتی شایعات مجازی از پشت پرده‌ها نیز به گوش نرسیده که مقداری عجیب و نشان از رفتارهای محتاطانه برای فهم شرایط سیاسی جدید حاکم بر وزارت کشور است که هنوز سیره سیاسی و توقعات وزیر جدید کشور را برای تصمیم‌گیری آینده‌نگری کسب قدرت مشخص نکرده است.

حال باید منتظر لابی‌گری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فارس و خصوصاً کسانی بود که در ایام انتخابات این شرایط را فهم کرده و برای سهم‌خواهی این روزها سکوت کرده بودند و یا در ایام رأی به کابینه پزشکیان به‌گونه‌ای وارد موضوع شدند تا بعد برای خود که اتفاقاً موعدش الان است، قدرت چانه‌زنی فراهم کنند، موعدی که اگر درک نکنند، دیگر برای کرسی فرمانداری شهرستان خود نیز به زحمت زیاد می‌افتند.

و در نهایت باید تأثیرگذاری پدرخوانده‌های سیاسی استان توجه نمود که در سطح ملی نیز قدرت چانه‌زنی داشته و می‌توانند سهم‌خواهی هر دوره‌ای خود را دوباره اعمال کرده و نشان دهند که دود از کنده سیاستمداران سابق بلند می‌شود، حتی اگر دودش چون همیشه در چشم مردم این دیار زرخیز اما گرفتار کوتوله‌های سیاسی برود، کوتوله‌هایی که هر چه می‌گذرد، سطح انتظار انتخاب مدیران استانی را به شدت کاهش می‌دهند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان